2009年4月24日星期五

周末免费停车未兑诺

行动党行政议员罗兴强当年承诺,
若行动党执政槟州,
周末及每日下午6时后都不收泊车费,
但如今民联政府却将州内4个旅游景点的市政局停车场收费延至凌晨12时。
不但如此,
就连普通的商业区,
也从下午6时半延至晚上9时,
而且还是每天收费。
那么小的承诺也办不到,
真令人有点失望。

7 条评论:

PoliBug | 波力拔克 说...

周末和下午六点之后不收?我们柔佛这里早就如此,行动党还可用来当政治筹码,真是...

Alfanso 说...

不知是否有在槟政府网站留下此评论?
我也认为槟政府不遵守诺言另人失望。

匿名 说...

叫行动党的家伙出来解释咯。。。

薰衣草夫人 说...

州政府正为钱而愁呢....

valyn @ 家乡槟城,想念伦敦 说...

民联缺资金周转呢~

哈哈。。那个标题是报上写的。。个人觉得做好自己就好,不然那个“美女”帽子一压下来,人老珠黄时 还能 称美女吗?

Unknown 说...

Dipetik dari Suara Keadilan (dari markas Angkatan Muda Keadilan) (http://www.suarakeadilan.com/sk/beritautama/2009/04/4408)
Cadangan penalti RM50,000 bagi anggota dewan undangan negeri dan RM100,000 bagi anggota parlimen yang melepaskan jawatan tanpa sebab munasabah adalah satu cadangan keanak-anakan kerana tidak masuk akal kata Timbalan Angkatan Muda (AMK) KeADILan Faris Musa.
Berikutan kenyataan Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang yang mahu penalty itu di kenakan keatas mana-mana Adun atau Ahli Parlimen yang mahu meletak jawatan tanpa sebab manasabah.
Beliau juga mencadangkan jika perletakan jawatan itu atas alasan bagi mendapat mandat baru daripada pengundi bagi Adun terbabit untuk menyertai parti gabungan, penalti itu perlu dikurangkan separuh.
Sementara itu, satu lagi kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Jerlun, Mukhriz Mahathir menyokong supaya Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengenakan hukuman terhadap wakil rakyat yang meletak jawatan sesuka hati tanpa alasan yang kukuh.
Katanya, perbuatan meletak jawatan dalam kalangan Anggota Parlimen atau Anggota Dewan Undangan Negeri pembangkang dengan sewenang-wenangnya, kini seolah-olah menjadi trend bagi memastikan parti mereka sentiasa mendapat perhatian.
Perbuatan itu katanya merugikan rakyat dan negara kerana pilihan raya kecil memerlukan perbelanjaan besar setiap kali diadakan, selain mewujudkan suasana tidak selesa dalam kalangan penyokong parti-parti yang bertanding.
Faris membidas kenyataan Tan dan Mukhris sebagai tidak masuk akal kerana amalan perletakan jawatan adalah perkara biasa yang diamalkan di negara-negara berasakan demokrasi.
“Kenyataan itu amat tidak masuk akal serta agak keterlaluan dan memihak kepada kerajaan Barisan Nasional sahaja tanpa mengambil kira pendapat pihak lain,” jelas Faris kepada Suara Keadilan.

sabun 说...

这个家伙处理的事情好像全都无下文?不用期望了,上当的选民。